יום ראשון, 30 ביוני 2013

קבל

ואז, קבל.
קבל את מה שמוצע לך כי זה, 
מה שמוצע לך
מדויק, 
בדיוק רב - עבורך.

קבל את המובן מאליו, קבל את הצפוי
קבל את הנשימה הבאה,
קבל את ההפתעה
צחק.

קבל את הפחד - 
מפחיד עד כמה שזה מדויק,
מפחיד שזה בכלל יכול להיות 
שמה שניתן לך
ניתן במיוחד - בעבורך.

שמא יתגשם הכל
שמא החוסר הזה שאחזת בו עד עכשיו
יתמלא.

ותוכל לעבור מדרגה
להיות שלם
זורם, שליו, יציב.

---

אור.

קבל את האור, קבל את החשכה.
קבל.

אל תיקח, קבל.
זה בשבילך - ואפילו אם זה חד פעמי 
זה בשבילך.

קבל את כל זה בתודה גדולה 
כל עוד זה ניתן.

קבל.

---

תודות.

יום חמישי, 27 ביוני 2013

נו באמת

ליד המבנה בו אני עובד, יש סוג של מפל מלאכותי, שבו זורמים מים בסירקולציה,
האווירה אמורה להיות טובה, הכל יפה.
גם דשא גדול ויפה יש ליד המבנה.

לכן מעת לעת מגיעים גני ילדים, להיות בצל הברושים על יד המים הזורמים ולאכול פרי על הדשא.

פסטורליה.

אלא שהמים הזורמים הם מים ירוקים, אצות לרוב, הנושא לדאבוני לא מטופל וניתן להבין את הגננות או המטפלות שלא מרשות לילדים לגעת במים.

היום הגיע שלושה עשר ילדים, 
בגיל שנתיים או מעט פחות.

שלוש נשים.
מצווחות בהיסטריה שמא הילדים יגעו במים.
מושיבות אותם על הדשא וצורחות את כל האסור; ותבוא הנה; ולא.
כמה לא יש בשיחה הזו, כמה לא.

והילדים האומללים, 
בחיי אומללים,
לא כל כך מבינים מה רוצים מהם, 
עטים לתפוס יד של מטפלת
כשמתחילים ללכת, 
אחת יושבת ובוכה,
אחד רץ למים,
ואחריו מהדסת מטפלת לחוצה
בתחרות מי יגיע ראשון.

שלושה עשר ילדים קטנים.
שלוש מבוגרות.

נחמץ הלב גם על הילדים.
גם על המטפלות.
על ההורים.

אלוהים, נו באמת.

---

תודות.

יום רביעי, 26 ביוני 2013

ביעותי לילה - ספור ייעוץ

מתוך הדף "פרחי באך" באתר באופן טבעי בו ניתן ייעוץ חינם לכל דורש.
תשובה מפתיעה למדי שכן היא אישית מאוד אבל מאירה סוגיה מעניינת ורחבה בהרבה משנדמה במבט ראשון.


---

צפריר שלום,
רציתי להתייעץ בנוגע לביעותי לילה של בתי בת הארבע וחצי. ילדה בכורה ואחות לבן שנתיים.
זה החל לפני כמה חודשים וקורה כמעט מדי לילה.
לרוב קורה פעמיים שלוש או יותר. היא צועקת ובוכה מתוך שינה.
לפעמים אפילו עם עיניים פקוחות ולעתים אף מתיישבת.
כשאני או בן זוגי באים להרגיע אותה לרוב ממשיכה בחלום ולוקח לה זמן רב להירגע.
כששואלים אותה על מה היא חולמת או למה היא בוכה, 
לרוב אומרת שלא יכולה להסביר.

פעם אחת ויחידה ענתה לי ואמרה שהיא לא רוצה להפחיד אותי
וכשאמרתי לה שזה בסדר היא סיפרה שחלמה על דינוזאור שאוכל ילדים.

אשמח לספק פרטים נוספים אם חסרים כאלו.

אודה לך על עזרתך בניסיון להקל על בתי ובניסיון להבין את שעובר עליה.

בברכה
ב.ל.

---



להלן:

לילדה תמצית מספר 6 באופן הבא:
במשך היום שלוש פעמים בדיוק.
בלילה, איך שהיא נרדמת טוב לטפטף לה על הראש או על הכרית שתי טיפות מתמצית זו.
את הבקבוקון טוב להניח בחדר, במרחק של מטר או שניים ממנה.

בעבורך ובעבור אביה ובעבור כל שאר בני הבית תמצית מספר 26 בלבד.
שלוש פעמים ביום בדיוק.
ויהיה מצוין אם כל המשפחה תיקח ביחד.
ואם יש מי שלא יכול להיות עם המשפחה, עדיין כולם יקחו באותה שעה.
הילדה 6
המשפחה 26.

----

הנחייה זו יוצאת דופן במובן הזה שהיא משתמשת בתהודות האלה על מנת "לכסות" את שני הפחדים העיקריים שהילדה מבטאת בעבור כולם:
בהלה ואובדן שליטה.

ההתעקשות על לקיחה "הדדית" המתבקשת לפחות למשך שבוע באה לנטרל את התמרונים הרגילים של שני סוגי הפחד האלה,
כאשר הם ממירים עצמם בדיוק באופן הזה של בהלה שמושלכת אל הילדה וזו מאבדת שליטה בעבור כל המשפחה ואז כולם נבהלים עוד יותר וכן הלאה...


ומכיוון שכך העניין עדיין שייך לנושא הדף אבל ההנחייה כאן היא מעבר לפרחים ולתמציותיהם, והיא ניתנת באופן אישי, לך, לילדה ולבני משפחתך.

טוב לבקש בדמיונך מאמהות קדומות לבוא ולהניח כאן רגיעה - על פני לחולל מהומות כגון אלה - שהילדה הזו איננה בשלה עדיין..

טוב לקרוא לילדה בשמה בקול רם שוב ושוב כשהיא ערה אך איננה נוכחת.

וטוב במיוחד, להירגע.

---

תודות.







אין מילים

---

תודות.

יום שלישי, 25 ביוני 2013

דבר

כאשר אתה יודע מה אתה מרגיש
אינך מרגיש – אתה יודע

כאשר את מרגישה מה שאת יודעת
אינך יודעת דבר

שזה. הדבר הזה שאינך יודעת
אין מילים לו לתיאור

מתפוגג העניין לאותיות
ואותות הופכים מובנים

התבוננות בהחלט בו זמנית אפשרית
החוצה ופנימה רצוא ושוב

הגדרת גדרות מוכרים מחדש
שנדמה שכל כך נחוצה לך

מניחה אינסוף מרחק דק
בינך ובין עצמך

הצעד הבא הוא הצומת הזה
בו התמסרות אל הרוח

אל הגוף אל הנפש
אל חירות

אחת
היא

דממת האין 
באני


---

תודות.


יום ראשון, 23 ביוני 2013

החיוך המריר

החיוך המריר מתקתק לעין המצלמה,
הכווץ הפנימי מתרחב צמצם ותריס נסגר

את כל כך לבדך מעולם לא היית,
כמה ענוג הוא העצב על פנייך

רחמים עצמיים הם סוג של הומור שחור
במסיבה הזו היית יכולה להיות שלאגר, ממש

ואם את מבקשת לעצמך רֵעוּת של חוסר וקרבן
השגת את אלה כבר, את יכולה לחזור.

חזרתך אינה צורכת לא תופים ולא מחול,
רק לבך יפזז את החירות לבחור אדום כחול

והבחור ההוא כבר נבחר לברוח
לא מצידך לרדוף ולא להירדף

הדפי את הכדור הזה אל מעבר לשמייך,
התרוממי מאמא אדמה,

פרשי כנפייך והתמתחי ארוכות
עוד לא הזמן לעוף עדיין,

אך טוב לזכור שדיכאונך נדרש
על מנת לנחות בנסיקה תמידית.

---

תודות.
<בהשראת הכהן לאונרד>

מסגרות חינוכיות

עבודת קודש היא להניח מסגרות חיצוניות לילדים.

עבודת קודש להפוך את האכסניה הזו שבה ישהו הילדים 

למתאימה יותר מבחינת הנחת התנאים המדויקים יותר - לילדים.

שכן, טוב לייצר אכסניה נאותה 

גם לילדים

גם להורים

ולכל אלה - 

שמחפשים מפלט מהבית.

שמחפשים מפלט מהילד.

שמחפשים מקלט 

מעצמם.


---


תודות.

חינוך חינם?

הורים חוששים: "חינוך חינם, אך הילד ייפגע"



חוק חינוך חינם מגיל 3 שהבטיחה הממשלה ליישם עשוי להביא בשורה כלכלית להורים, אך ההיערכות הרבה עוד לא החלה. מומחי חינוך מזהירים מההשלכות ואם מהמרכז מצהירה: "לא אזרוק את הילד שלי לגן עם 35 ילדים ושני אנשי צוות"
YNET
זה לא חינוך מה שניתן בחינם, זה מפלט להורים שמעוניינים להעביר את העוול והאוולת מידיהם לידי המדינה ונציגיה.
אפשרות חוקית ולגיטימית להתעללות רבתי בילד הרך.
ניתנות המפתחות האלה, של הסביבה והתנאים בהם הילד גדל, בידי אנשים וחוקים שהדבר האחרון שמעניין אותם הוא טובת הילד.
אמנם היא חוקית, אבל מי אמר שהחוק צודק? מי אמר שהחוק רואה את טובת הילד? מי אמר שהפוליטיקה הקלוקלת לא נכנסת כאן ברגל גסה, על חשבון הילדים?

אין ארוחות חינם, אין חינוך חינם, אין חינוך כאמור, מלבד כפייה, אילוף והנחלת ערכים של אלימות וחוסר עניין בטובתו של חסר הישע, אותו ילד שהוריו כופים עליו את הגיבוי שהם נותנים למדינה ולנציגיה, תוך העלמת עין מודעת מעיקר הענין, לב ליבו של העניין - טובת הילד.

טוב שהמדינה תניח אפשרות להורים לגדל את ילדיהם בבית, לפחות עד גיל בר מצווה.
זה - טובת הילד - במובנים רבים זו גם טובת המשפחה כולה, גם טובת הקהילה והחברה ומכאן טובת המדינה.

הפחד שמא ילדים אלה לא יהיו חיילים טובים, לא יסכימו באופן אוטומאטי להרוג וליהרג, מובן, אך לא רלוונטי.
לא כשמדובר בילד שלך!

--- 


תודות.

הכשלון הוא של המערכת

"הארץ":
המיצ"ב: תלמידי כיתה ח' נכשלים במתמטיקה
מאת: אור קשתי 
הציון הממוצע בקרב התלמידים עמד על 44.1 נקודות; במדע וטכנולוגיה הציון עומד על 56.5; פערים גדולים בין המגזר היהודי לערבי
"מעריב":

מבחני המיצ"ב: הישגים נמוכים לתלמידי חטיבות הביניים

משרד החינוך פירסם הערב את תוצאות מבחני מיצ"ב השנתיים, שמציגים תמונה לא מעודדת באשר לרמת התלמיד הישראלי: הישגיהם של תלמידי חטיבות הביניים באנגלית, עברית ומדעים נמוכים, ובמתמטיקה – נמוכים במיוחד, כאשר הציון הממוצע עומד על 44.1 בלבד

"מעריב":

תמיר: תוצאות המיצ"ב הראו - דרושה רפורמה

עקב הידרדרות התלמידים במבחני המיצ"ב טענה השרה כי יש צורך בשינוי. יו"ר ארגון המורים דרש להכריז על מצב חירום לאומי במערכת החינוך

---
וזה הולך ככה.
מלמדים את הילדים מה שלא רלוונטיי לחייהם, מפתחים שיטות אילוף וכפיית למידה בדרך מסוימת, וכשבוחנים אותם על מה שהיו אמורים לדעת, והתוצאות לא טובות דיין, בהשוואה (תמיד ההשוואה האווילית) למדינות אחרות, מי שנכשל - אלו הם התלמידים.
ואז, כצפוי, השרה מציעה רפורמה, והמורים - שהם בסה"כ בובות בידי המערכת, ואינם באמת אלא שק האיגרוף החבוט של עוולות המערכת, שכן, נמצאים בין התלמיד וההורה לבין הממונים - בתנאים בלתי אפשריים.
כך באמצעות נציגם, מבקשים דרך כישלון התלמידים במבחני המי"צב, למנף את מלחמתם, ההכרחית והצודקת, למען הכנסת מעט הגיון ואנושיות למערכת החינוך.
השרה טוחנת מים, והמורים מערבלים מים.
ובמדינה שבה יש מצוקת מים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את האוולת הזו, וטב אם נתבונן על הכשל המרכזי, של המערכת.
אך בטרם נחרוץ מסקנות על המערכת, טוב אם נבהיר עניין אחד, שהוא-הוא העניין עצמו, שטוב אם כולם, הן המערכת והן ההורים, והן ההורים שבמקרה הם גם מורים, יניחו בראש ובראשונה את טובת הילדים, כאינטרס המשותף והעיקרי של כולם, למען ילדות מאושרת, למען האישור הזה, לצמוח כילד, לשחק ולשחק ולהתנסות ולבחון ולהיסחף לנושא זה או זה ולהבשיל אלי למידה עקבית או שיטתית או אישית, לביטוי עצמי, לחיות, לחיים מלאים, המאפשרים יצירה ושמחה והתקדמות והתמקדות, הכוללת בתוכה גם תסכולים, שאין צמיחה ללא כאבים. ולו אלה פיזיים גריא.
ומכאן, על המערכת להבין ולקבל כהנחת יסוד את ההתבוננות הבאה.
וטוב אם גם ההורים, גם ההורים שבמקרה הם גם מורים יסכימו על הנחת היסוד הזו.
הילדים בסדר גמור.
עם הילד עצמו אין כל בעיה, לא מבחינת כושרו ללמוד, לא מבחינת סקרנותו הטבעית, לא מבחינת הרצון האדיר של הילד ללמוד ולדעת, לעשות וליהנות מחייו, בכל רגע ורגע.
הילד בסדר גמור גם כאשר אינו יכול לשבת על ישבנו, אלא, מעדיף לרוץ, להשתולל, לשחק ולעסוק בכל פעילות גופנית.
הילד בסדר גמור גם כאשר הוא מתמקד בכל דבר רק זמן קצר, ועובר לנושא הבא.
הילד תמיד, אבל תמיד, לעולם ועד ובכל מקרה -
בסדר גמור.
לקויות למידה? אלו הן לקויות המערכת, חוסר יכולתה להתאים עצמה אלי האפשרויות המגוונות של לווי והשגחה על ילדים שונים.
והילדים שונים.
כל ילד הוא עולם שלם בפני עצמו, והמשותף לכולם הוא שכולם, אבל כולם, כבר אמרנו?
בסדר גמור.
מערכת החינוך טוב אם תעריך מחדש את הרעיון הזה, שאיננו מצליח להוכיח את אמיתותו, שאפשר ללמד מישהו משהו, מלבד קבלת מרות, כתוצאה מפחד, וגם קבלת המרות איננה נלמדת אלא לזמן קצר, עד שנמצאים הצעירים - פורקים את העול, פורקים כל עול.
תוצאות נמוכות במבחנים - גם הן סוג של ניעור העוול והעול המוטל עליהם, הם כבר לא מפחדים, הם כבר לא ממש מתרגשים מכשלונות המערכת.
הם כן מתרגשים כשהצפיפות בלתי נסבלת, והיא בלתי נסבלת.
הם כן מתרגשים, שבעזרת סמים, הם מצליחים לעמוד בציפיות של מוריהם והוריהם, להיות חלק ממערכת שכולה צביעות, חוסר עניין בטובת הילד, או התעלמות מוחלטת מרצונות ההורים וצרכיהם, והתחסדות מאחורי תוכניות לימודים שאין להן כל הצדקה, בוודאי לא להעברת הזמן שמתבקשים הילדים להעביר - במוסדות אלה.
לא הילדים אשמים, לא הילדים נכשלים, הילדים מצליחים בכל מקרה, מה שמתבקש מהם זה להיות ילדים ובכך הם מצליחים לחלוטין.
וזה בעניין אוולת המערכת, כשלונה, וטהרת הילדים.
---

תודות.

 

מתלבטת בין בית לגן

פעם ראשונה שמרגישה ספרציה אמיתית מול בתי.
עד עכשיו היה קל לבחור.
מה טוב לה ומה טוב לי ושניהם הלכו יד ביד.
כיוונת אותי ללב ולגוף.
הלב והגוף אומרים באופן ברור שהבית הוא הנכון לי כמאספת המשפחה הזו למרות הקשיים.
היא בוחרת באופן ברור כרגע בגן. הלב נחצה.
מצטערת שאפשרתי בכלל את הכניסה אבל אומרת לעצמי לאפשר לה לחוות.
לא לקטוע לה.
מחפשת בחירה שלמה.
השלמה עם בחירה.
עדיין לא מוצאת.
תודה.

---

כאן, הנחת ההחלטה בידי הילדה היכן לגדול, בבחינת מהם התנאים ומהי הדרך הנכונה לגדול בה,
כשההחלטה הזו נמצאת הרבה מעבר לאחריותה של זו,
ואל נא תתפלא האם שזו הקטנה בהחלט באה לרָצות את החלקים היותר נרחבים במשפחה,
כאשר בפועל, את עצמך מרָצה אותם, את אותן דמויות, קרובות לך בלבך ובכל נימייך,
בבחינת קשר דם וקשר נבחר,
והדרך שלך לרָצותָם היא באמצעות הילדה הזו,
אשר נראית כשמחה ללכת לגן מתוך מנסרת המבט המסמא,
במובנים רבים אהבתך מסמאת את עינייך בין טובתך וטובתה,
עוורון זמני זה נצפה כאמת עד כדי כך,
שאמונות המון שבך ובתוך בבואות צמיחתך את,
נתפשות כשוות התייחסות - את בהתנגדותך והיא בהסכמתך.

יש להבדיל בין נתינת כבוד לזכויותיו של הילד,
לבין הנחת אחריות שאינו יכול לקחת על עצמו.

שכן, אם נטייתך היא לבחון את האפשרות ולהניח את האפשרות לילדה לבחור במערכת של כללים וחוקים,
מתוך כך שאת מזהה שזה מה שטוב לה, למרות, חרף ובניגוד לדעתך -
שכן התנאים הנכונים לה הם הקובעים ולא התנאים המתאימים לך,
במיוחד שאין פגיעה בריבונותך או באורח חייך,
ואם יש פגיעה במידה ואת מוכנה לשלם את המחיר,
הרי שההתנסות הזו לגיטימית לחלוטין,
וטוב אם הילדה תדע שזו התנסות שאתן מתנסות באחריותך ובבחירתך,
כך תוכל להוריד מעליה התנגדויות לניסיונות שלך לשלוט בעולמה מבחינתה,
(מתוך אכפתיות לגיטימית מבחינתך) ולשתף פעולה עם הרעיון שאלה לא באחריותה.

מאידך אפשר שבתוכך את יודעת שדווקא הצמיחה בבית תוכל להביא לה, לילדה, את הפניות הרגשית המתבקשת,
ואת לוקחת על עצמך להניח לה לגדול בתנאי הבית האופטימליים,
כשאת מאפשרת לה חירות מקסימלית ליצירה שמחה והתפתחות -
מבלי להתערב שם, אלא לשרת את הנסיכה הזו,
באהבה וברוך,
כשהיא מרכזך הזמני באינטראקציה האינטימית שבין אם ובת.
וטוב אם מהרהרת בכתוב, וטוב מאוד אם מקריאה לעצמך בקול רם,
ומשם יכולה לזהות זווית התבוננות מחודשת, רעננה וטריה,
שכולה הומור ופרגון עצמי שהרי השכל הישר מורה,
שכל הכתוב אל האם מתאים במדויק לבת וכל הכתוב לבת - מדויק עד מאוד אל האם.
אבל זה בעיקר בא על מנת להסיט את המבט אל השעשוע האפשרי בתוך מארג היחסים היחסי שלך עם עצמך -
באמצעות בתך,
כשהיא,
מגלה אט אט אישיות לבחור בה ולאמצה באומץ הלב,
באמצעות דמותך וצלמך גם יחד.


חיוך.
---

תודות.

חוויתם

זה לא כישוף כלל וכלל.
זו - התמסרות.

כוח ההתמסרות נתפש ככישוף
מתוך הכורח הפנימי
המגיב אל ויוזם

קבלת מסר כזה או אחר
הסכמה לעונג כזה 
או אחר.

להיענות לעונג הכאב
ולכאבי העונג
עד שחרור.

מה שנתפש אז ככישוף
נכנס למגירת החירות
הוויית  החיים
חווייתם 

ואלוהים.

---

תודות.

יום שבת, 22 ביוני 2013

סיבוב נוסף

הנה כי כן הכוח הגברי, הזכרי, מרוסן עוד ועוד
לאמור

האדם הטוב, הגבר הרצוי 
טוב אם יחצין את תכונותיו 
הנשיות

נחמד
מתחשב
אמפתי
אוהב
רך
וכן הלאה..
עד שהמתיקות תמס כל חלקה טובה ותצמיח שיחים מרירים להפליא.

---

הסטרייט אם כך בתקופה זו - הוא ההומו
הוא המועדף על האשה - על הנקבה

והכוח הנקבי עולה ומשתלט 
לחברה מטריאכלית ספונה בהורמונים זכריים

שהרי כאשר תאמר היום "הקהילה"
המובן מאליו עולה כקהילה ההומולסבית.

---

לא רחוק היום בו יתאגדו גברים למעגלי נשיות 
בהם ידברו לפי סדר
בנימוס -
אמא מסתכלת.

ובשיחותיהם יוכלו לפרוק את משאות רגשותיהם
ירקדו לצלילי מוסיקה שמימית
וחיוך של טמטום חושים מרוח על פרצופם בעודם נעים בתנועות עגולות.


---

עשוי לבוא היום הזה בו 
זכרים יגודלו למטרת איסוף זרע ואז יסורסו.

והמעשה המיני, האלים, החדירה
יוחלף בהזרעה לא אלימה

בתולות ילדו ישועים מועדים לסירוס
ילדו בתולות חדשות

ובאה גאולה לעולם.

---

אבל כל זה רק לכאורה יקירתי.
רק לכאורה

שכן עשויים להתאגד הזכרים 
ולהשתלח לכל עבר

לסיבוב נוסף.


---


תודות.



יום רביעי, 19 ביוני 2013

הבראה

"אבל אינני מרגיש טוב.
להפך, אני מרגיש חרא.

עם כל השיחות 
והאמצעים השונים 
והטיפולים
אני מרגיש חרא.

זה מה שרציתי לומר לך."



בהחלט. בהחלט כך הוא, כך הנך מרגיש.

בחירתך להרגיש "חרא" כהגדרתך היא עניין משני.

שכן מה שחדש כאן,
וזה התהליך עצמו, הוא שהנך מרגיש. 
חש.
חושיך חוזרים אליך.

אם אתה מעוניין להרגיש טוב.
עכשיו זה קל יותר מבעבר.

שהשנוי שחל בך הוא היכולת להרגיש את עצמך.
גם את תסכוליך.
גם את הבלות הקיום, 
אושר צרוף ולא מודע, מובן מאליו.

כאשר הנפש בורחת מהגוף עקב אירוע או בהלת מוות,
לעתים היא קהת חושים עד כדי כך 
שנדמה ששום דבר לא מצליח לעורר אותה להתחיות מחודשת.

כאשר אותה נפש מתרגזת או באה בטרוניות על מצבה, 
תהליך ההבראה תופס תאוצה ותהליך הריפוי הסתיים.

המרת הזיוף לאמת
היא המרת הכעס לשמחה
הספק לידיעה
והידיעה להודיה.

---

גם לבוא בטענות זה סוג של הודיה.

---

תודות.


יום ראשון, 16 ביוני 2013

אחים



אלימות בין אחים, כך ממליצים לנו 
החוקרים והמומחים - יש לגדוע מידית.
הנה כי כן הוכח במחקר מתמשך שילדים שספגו אלימות מצד קרוב משפחה
עשויים לפתח בעיות נפשיות ומצוקות לא עלינו בבגרותם.
מגדילים החוקרים ומציינים בפנינו שמכות בין אחים חמורות יותר
ממכות בית הספר, או בדרך לבית הספר, 
או השפלה פומבית כזו או אחרת.
לכן, עלינו להפסיק מיד כל גילויי אלימות בריבים של ילדים.

לצערי הרב אני לא ידעתי את זה כשגידלתי את ילדיי.
אני רק ציוויתי עליהם - מכות - לא בראש!
והם רבו מי יותר מי פחות 
לנוכח כל המלומדות של המדענות המזנבת בכל אשר ניתן, 
אחים רבים.
גם הולכים מכות.

כמובן שאם ניקח מקרים קיצוניים של התעללות משפחתית באחד הילדים שבה - יש להתערב ומיד,
אבל בדרך כלל, כאשר מדובר בריב על הצעצוע או על הכבוד,
כאשר מדובר על שני אחים שמתקוטטים כל הזמן אחד המציק והשני המוצק.
לא תמיד צריך להתערב ועדיף להימנע מכך עד כמה שניתן.
דברים אלה יוצאים מנקודת הנחה שההורים בוחנים את ילדיהם בעין אוהבת 
ויכולים לזהות מצוקה שמחייבת התערבות. 

רק יוצא מחקר שאולי מצביע על זווית התבוננות חדשה, וכבר המסקנה גורפת. 
ומה יקרה אם נתערב? מי יתערב לו לילד בריבים שלו עם אשתו לעתיד? עם חבריו? עם אלוהיו?

הרי כבר ניתן לצפות מראש את המחקר שמצביע על כך
שילד שרב עם אלוהיו, ועוד בצורה אלימה,
עשוי בהחלט לפתח בעיות נפשיות. 

אז מה? 
נכריח אותו לעשות שלום עם אלוהיו?

ומה עם אלוהינו?

השם ישמור.

---

תודות.


רחם

זה הילד הקטן שוב.
זה שאת נוטשת יום יום.

זה שאת שמה בגן הילדים לארבע חמש שש שבע או שמונה שעות.
זה שאת זורקת אותו על הגננת ועל המורה ועל היועצת.

זה הילד הקטן שלא מבין מה רוצים ממנו.
אותו אחד שייקח לו שנים להבין שזה לא באשמתו.

אמא יקרה לי
יש דברים שלא עושים לילד קטן

לא מזניחים ילדים
גם לא אצל הגננת היפה ונחמדה מכולם

ואם את לא יודעת את זה
אז אולי אגיד לך במפורש אמאל'ה

אמא זה לא רק רחם!

---


תודות.

יום שבת, 15 ביוני 2013

ספירת מלאי




חמישים וארבע אביבים
אינסוף פנים
שבעה ילדים
נכד אחד

אשה אחת 
אלוהים אחד
אחוות הברואים

והמון מילים.


(רשומת המאה הראשונה מסכמת לקראת המאה הבאה ומתחילה להשתמש בצבע).

תודות.




בוגר

אז הנה מגיע הבוגר.
זה שמחונך היטב - יודע מה נכון ומה לא.

זה שמרגיע את הילד
מאפשר להימנע משגיונותיו.
---
והילד? זה שבפנים?

זה שלא מאפשר לדרמה להתפרץ
בתוך מערכות שלא בנויות אל זעמו

בעודו מטיח את דמעותיו אל גורלו
ממרר את חייו וחיי זולתו
ומבין סוף סוף 
שזה לא לעניין.
(ותודה למרים)

אנחנו עוד נתגעגע אליו אל הילד.

אבל הוא כבר במגרש משחקים אחר לגמרי.

בהם לנו - הבוגרים 
אין דריסת רגל 
וטוב שכך.

---

תודות.


טבעונות 1

ובעניין הזה של טבעונות,
זה מדהים באמת לראות
עד כמה ההילך הנפשי
משפיע על הגוף.

כמו שמתוך התבוננות מחודשת על הפגיעה בזולת והכללת הזולת בכל החי הקיים,
כפי שמתוך בחינה שהיא אידאית בעיקרה, 
בחירה מודעת מושכלת ובהירה, 
חל כזה שינוי בתודעה הגופנית.

שבעקבות החלטה מודעת,
אבד הרצון והצורך לאכול בשר, 
עד כדי כך שזה, הבשר, 
לא נראה יותר כאוכל או כמזון ראוי.

שהכל כנראה באמת מהנפש,
והגוף נענה לכל גחמות הנפש,

ושמח הגוף במיוחד 
להיענות לגחמות הנפש
כאשר הוא נשכר מכך -
מאושר לאשר לה לנפש 
שאכן

זה לא מזון בעבורו 
וזה כן.

---

וכשבא לי חטיף? 
אז יורדות המשקפיים על העיניים,
ואם אין שם שום דבר מהחי - מתאים.

כל כך קל לבחור, 
יש רק סוג אחד לכל עניין.
אז או שכן או שלא.
פשוט. 
(ותמיד יש תמר או צימוק).

---

תודות.