יום שלישי, 28 ביולי 2015

הריתי

הייתי עוזב 
הייתי כותב

על הורות וזוגיות וילדות וזקנה
על רוח וגוף ונפש בנפש חפצה

ועוד ועוד ועוד
מאוד מאוד מאוד

זה מה שהייתי 
הריתי



אנה פני עתידך נוכח?

נשאלת: האם תהיי מוכנה לעשות הכל
על מנת לקבל את מבוקשך?
ענית: כן.
היית שוחטת כבש?
כן, מבקשת מחילה אבל שוחטת.

---
הנה כי כן מתבקש ממך הדבר הקשה ביותר -
לא לעשות כלום.
זה חלק מ"לעשות הכל".
לא לעשות כלום.
רק להתבונן.

לגלות נימים דקים של רגשות ותחושות שמואפלים
על ידי הטרררם של התסכול המתמשך הזה.

לגלות את עצמך. כאן, שם.

זה במסגרת "לעשות הכל".

אפשר שמתוך ההתבוננות בזה, במי שאת,
מתוך חוסר העשייה, יעלו בך עניינים חדשים.
ואפשר שלא.

זה לא לשם תועלת ספציפית דווקא. 
למרות שהתועלת - אין לה שעור -
לשכלול ההתבוננות, הבירור -
לטובת החיים עצמם.

זה מתוך שעשוע, הומור עצמי
לאן את הולכת - לאן הלכת,
אנה פני עתידך נוכח?

---

תודות

יום שבת, 25 ביולי 2015

לִבָּן

אדם בורח מגורלו ורץ אל זרועות גורלו
אדם פוגש את גורלו וזה מחבקו
או סוטר סתירה שכזו על לחיו

והחסד מכה חסדיו ואדם מתאבסרד
וחורץ דין ממציא ונמצא מתייחד

ויש וגם וקורה מתאחד


היה אדם. זה כל מה שמתבקש
היה אדם. אחר התגבר זכרותך
כך איש חומר אש
התבגרותך


היי אשר תהיי היי אדמה
אחר חיה כעת
כך אשה
אש חיה


הייה הווה חייה חווה יהו ווה
צירופי אותיות אותות עכשיו וכאן חסדן
והקצב הוא הלמות עקבות לִבָּן וה
א ה ב ה



יום חמישי, 23 ביולי 2015

הסכם לזה

ההסכמה היחידה הנדרשת היא בינך לבין עצמך.
כל אי הסכמה שבאה מבחוץ איננה יותר מאשר הסכמה שבאה מבחוץ.


לא רלוונטית.
אינך צריך אישור מבחוץ.
זו אשליה.

מדליה.

אישור מבחוץ אינו יכול להיות מסד לפעולותיך בחיים האלה.

הגביע הקדוש יכול לתבלן את חייך,
רומנטיקה למשל היא אחלה פודינג לעניין זה.

חוסר השקט הוא אי ההסכמה הפנימית.
כשאינך מסכים עם עצמך - אינך שלם.

ולא פעם אתה נוהג כך או כך
גם כשאינך שלם עם עצמך.

וזה בסדר. בסדר גמור.
הסכם לזה - וירווח לך.

---


תודות

איש משונה

אתה איש משונה 
אמרה לי הדמות.

תודה רבה.
רבות תודות.

משתנה; משנה;
משתנות;

צייד מסוכן 
הפליאה הדמות

תודה רבה. 
רבות תודות

ללא פניות
פנייך 
יפות


לכשנדרש

הורות.
שוב אני חושב על הורות.
גם על ההורות השלטת.
המשתלטת.

החונקת.

לכאורה זו אהבה. לכאורה הילד עומד כאן לעיני ההורים.


טירוף הבא כתוצאה של הורות עקומה אי אז - נראה כקשה יותר לתיקון.
לא בהכרח.
התבונן היטב ביחסיך עם ילדך -
האם התבוננת בו?

לא בך כשהיית קטן - עת מבטו הביקורתי של אביך הצמית את עצמותיך - בעודו דורש שתשלים בעבורו מה שלא צלח בידו.
לא בא הילד הזה להגשים חלומות שאתה לא צלחת.
לא בא הילד הזה לספק מטרות לחרדותיך.

האם הנך מתבונן בילד?

זה הילד שבאחריותך, הוא לא שלך.
מזרעך הוא, אכן, נושא את גניך האפשריים בחובו.עדיין לא שלך.
ישות עצמאית. ישות עצומה.
מבצבץ חיוך ביישן,
עולה שמחה במלואה.

זה הילד הזה. 
אדם.

התבונן בו היטב, ראה כיצד הנך מעמיס עליו את תסכוליך האפשריים, הישנים, אלה מהבית.
האם עליו לשאתם?
ראה כיצד הוא, הילד מסכים בנדיבות אין קץ להיות תלוי בך.
למלא את גחמותיך המטופשות ביותר.
להיות חולה במה שאינך מוכן לרפא בך.


הו, אמא, תני לנשום.
הניחי לטעות, וליפול, הניחי אמא יקרה לי להיות רגע לבדי.
לא רוצה לרוץ מחוג לחוג, לא רוצה כל יום כל היום להיות עם ילדים אחרים.

הי אבא, אפה אתה?

---

זו זכות גדולה למלא את החובה הטבעית - להיות הורים.

אבל התבונן בו בילד.
ראה את טעמיו.
ראה את טעמיו המשתנים.
ראה את צעדיו.

ראה את תסכוליו.
כבד אותם, אלא שלבי סולם התפתחותו. 


הנח את שלך בצד. הנח את ילדותך בצד.
ראה את גור האדם צומח ומבשיל להיות איש.

הוא, מן הסתם, ילמד אותך מצוין יותר טוב מכולם -
להיות לו אב.


ובבוא היום ילדו שלו ילמדו הוא להיות לו לאב,
ואותך להיות לו לסב.


---


תשתית טובה של ילדות,
הורות מתאימה ונכונה
איננה אלא נוכחות והסכמה למי שהילד הזה הוא.


משמעותה איננה חלוקת הפרס המצטיין
לאם האוהבת יותר, חונקת יותר, מאפשרת פחות.

האם לא חשובה כלל. גם לא האב.
משמעות הורות מלאה מבחינת ההורה היא תיקון.
תיקון עוול ואיוולת שנגרמו לו בילדותו,
עת הוריו לא נכחו ללמוד הורות מהי - ממנו.


משמעות הורות נכונה אל הילדים היא -

איזון רגשי. 

איזון והרמוניה של התפתחות, הבשלה, מוטיבציה
ואמירה אישית.


אז, עת שלווה יציבות וזרימה מאירים
את מרצפות שבילי צעדי הילד,
לימודיו, התפתחותו וצמיחתו - מתרחשים מאליהם.


אלה כוללים שמחה וכעס, חדווה ועצב, ידיעה ובורות
שלום בין כל המחנות
ובעיקר
שלמות ובטחון שההורה - שם. כאן.
לכשנדרש.

---
תודות.

יום רביעי, 22 ביולי 2015

כדבש

התהפכו היוצרות.

גברים לא מעוניינים ביחסי מין כמו פעם.

גברים לא מוכנים להתאמץ, לחזר, לפתות.
זה מסוכן. 
מלה טובה היא אונס, מבט חומד זה פלישה.

לא ממש ששים להתחתן.
כבר לא מעוניינים להיות מבוהלים
מהקרבנות הנשית המתפרצת שעשויה לפגוע בהם.

מוותרים גברים על הסחיטה המינית,
זו המתקיימת ברגיל כלפיהם.
גם כשאינה מודעת. והיא אינה מודעת
ברוב המקרים.

זה לא שנשים חושבות לשלוט בגבר באמצעות מין, לפחות הבה ונניח כך. 
זה כן שנשים נלכדו במלכודת הקרבנות והמסכנות
גם כאשר זה כלל לא 
נוגע להן. 
שזו החברה והחוק,
והטירוף של ההקצנה וההשטחה והמניעה  של כל מתח, 
גם של מתח מיני טוב. בריא. כזה שהיה.
פעם. 
תשוקה, תאווה.
הס מללכת שם.

אז שביתת המין התהפכה על עצמה. 
גברים לא מעוניינים לשלם את המחויבות הנדרשת לשם מין.
לא כל הגברים, לא באופן גורף,
אך יותר ויותר.

ואז בא אחד, שמסכים.
מסכים להגיד כל מה שאת רוצה לשמוע מותק. 
שהוא רוצה קשר, והוא רוצה להיות אתך. רק אתך.
והוא חייל גיבור, והוא רגיש, והוא קצין.

ואת נופלת שם, וגם את, וגם את. 
אחר כך תייבבו שיצאתם פתיות.
מה חשבתן? שאתן לא?

ככה זה אנוש, אל כאן הלכת. 
הכוח הנשי התהפך אצל עצמו.
תמיד יהיה חמורים שיסכימו לכל משחק שתרצי מותק.

תמיד יהיו אלה שיסכימו לעטוף את האיבר באיזה צבע, אידאה, טקס, 
מה שתבקשי.

---

קרבנות היא עמדה.
ואם מישהו אחר לא מפיל אותך אל הקרבנות,
מנצל חוסר ישע, 
אל דאגה
מתוך כל הדרכים למגר רודנים, 
נמצאת האנושות רודה את הקרבנות בכל מקרה,
כדבש
ומעלה אותה אל מזבח הטוהר.

והחיים הדינמיים שיש בהם הכל,
גם טעויות -
מבוזים.
בוז עצמי ותו לא.

שנתבגר? 

מפחיד.

---

תודות

לכאורה

על אמון.

אמון בהחלט נבנה על ידי האימון הנדרש לה לנפש
להחליט לתת אמון. מלא.
ואז להתאכזב.
 כי משהו הופר.
ושוב, לתת אמון.

וזה יכול להיראות לה עקום לחלוטין,
שמא אין כאן הגיון. 

ואכן אין שום קשר בין אמון, הגיון והוגנות.

ההחלטה לתת אמון רק בזכות התנהגות ייאותה של הזולת -
שמרוויח את האמון בהגינותו כך וכך פעמים,
לא שונה בהרבה מההחלטה לתת אמון כל עוד לא הוכח אחרת.

שתיהן מניחות מבחן תמידי לאמון.
 מה יפר את האמון.

וההחלטה לתת אמון מלא וברור ללא כל תנאי,
איננה החלטה פשוטה מחד 

ומאידך
היא עושה את החיים יותר פשוטים.

כי ראש וראשונה להחלטה לתת אמון
היא ההחלטה לתת אמון מלא בחיים.

בחיים עצמם.
בכל מקרה קיימים חיים,
מתקיימים ורוחשים
ועניין זה הוא נשגב במשהו מתפיסת הנפש
שמציאותה והימצאותה היא בתוך חומר חי,
ולפיכך מהותה יחסית
ודרכה בעולם יחסית והכל יחסים יחסיים.


לופ
הידיעה המלאה המאפשרת החלטת נתינת אמון מפותלת

אל תוך הספירלה בה האמון המוחלט מעלה ידיעה
שבלעדיה לא יכול להינתן אמון מוחלט.

ואז, כאשר מעתיקים את הרעיון המוזר הזה אל קדמת הבמה,
בדבר ההסכמה לתת אמון למרות המתרחש, חרף הזוועות 
והכאב והסבל - עולה ידיעת הסבל, העוול והכאב
אל הידיעה שהכל בתואם
ויכולה אז הנפש להירגע סוף סוף
שאם היה עליה להקריב קרבן עד כאן,
טוב שנפטרה מזה
ואם עדיין מבקשת אחר הקרבן,
תלך אל פולחניה על מנת לקבל מעט נחמה.

עדיין, החלטת אמון בטיבו הטוב של הטבע,
הסכמה לתת אמון ולהתבונן ביפי החיים,
בשמחת הקיום, בתחושת החיות 
הכבירה אינה רחוקה כפי שנדמה.

ואז, כאשר כבר מסכים האדם לעקוב עד כאן,
יכול לתת אמון בחברו, מתוך החלטה, באדם שהוא.

האמון בו לא יופר אף אם ייאלץ לרמות אותך.
מהו שקר אם לא התחמקות מנוכחות האדם מול עולמו?
מהי רמאות או נוכלות אם לא עשייה לעצמו?
מבלי שאתה, נלקח בחשבון ולכן זה נראה על חשבונך.
 

עדיין האמון באדם מלא.

כאשר מדובר בבני זוג אינטימיים, הרי האמון המוחלט,
זה שמוחלט בדעה צלולה כולל את האמון שלך בו, כאדם,

 כמי שבתהליך ההבשלה שלו יעלו גם היבטים של צביעות, 
חולשה, שקר ומרמה.
האמון ניתן חרף, למרות ובזכות
האותנטיות האפשרית כאשר זולתך הוא רעך
והוא נוכח - נמצא בדיוק כמוך.


שכן ההחלטה לתת אמון בעצמך,
היא שבאה בסוף הפרק הקצר הזה,
והיא שעמדה לאבותינו 

וטוב אם ידע כל ברוא אל,
ותדע כל ברואה
כל דמות ודמות

שהאמון שמתקבל כלפיה מהחיים עצמם
הוא עד כדי כך רחב
שהעולם כולו עומד לרשותה,
 לעבדה ולשמרה
ולעשות ככל העולה על רוחה.


שהכל מקובל, והאמון לא יכול להיות מופר,
שכן הנפש אלוהית, לא פחות,
מעצם יכולת ההמצאה שלה את עצמה
להיות מי שאת ומי שאת חושבת שאת.


אלוהים מאמין בך, למרות, חרף ובזכות מי שאת.
גם השכינה.
וזה 
 גם אם את מסרבת אל רוח הדברים, 
ומעדיפה את הדברים ללפף 
סביב ההגדרה העצמית האינסופית
שמניחה לך מרגוע
שכן לרגע
הנך 
קיימת

לכאורה.

---


תודות

יום שישי, 17 ביולי 2015

לתרבות יש משרד

לתרבות יש משרד.
והתרבות כלואה במשרד ולא מצליחה להשתחרר.

פעם היא חלקה את המשרד עם החינוך.
ככה, באותו משרד, החינוך והתרבות.

אבל היא ביקשה לעצמה משרד משלה.
ואז הציעו לה גם את הספורט.
והספורט הוא ספורטיבי. וזה תרבותי להיות ספורטיבי.
אז היא הסכימה. התרבות. יאללה, שיהיה התרבות והספורט.

ואז, כשהתרבות קיבלה את השררה רגב, שהיא תגיד לתרבות מה ואיך והיכן ולמה,
הספורט קיבל את יאללה בית"ר,
שאוהדיה שהם סתם אנשים מוקצנים בעל כורחם,

וייצג את התרבות הישראלית,
בדיוק כמו השרה הממונה - רק באירופה -
שידעו כולם שזה פרצופה של ישראל.
גם זה.
גם רגב.

---

לתרבות יש משרד.
עדיף היה לתת לה - ביטוי.
אם אפשר לא אלים. תרבותי.

---

תודות

אדם אוהב לתת

אדם אוהב לתת.
הכי קל לתת.
אין פשוט מלתת.
אדם לא אוהב שלוקחים.
הכי מעצבן כשלוקחים.

לקבל.
זה השיעור הקשה מכולם. פשוט לקבל.
להסכים למתרחש. זה השיעור.
שכאשר הנך נותן על מנת לקחת,
כאשר זה משא ומתן - זו אינה נתינה. זה עסק. עסקה.
אז בדיוק אז - אינך למד לקבל.
כאשר הנך מסכים, הנך מקבל,
וכאשר הנך מקבל, ללא תנאי,
מה שניתן לך - זו נתינה שאין כדוגמתה.
לכך, נדרשת הבשלה.
---
הכותב כך נראה - כבר הזקין מאוד.
הרבה מעבר לחמישים ושש שנותיו.
---
שבת שלום.
תודות

בלי מאמץ

אין לך אפשרות לשלוט בשום דבר באמת.
את לא יכולה לשלוט במתרחש.
את לא יכולה לשלוט בשום דבר.

לעולם הבלתי צפוי ממתין ומחייך.
הנושא היחידי שבשליטתך המלאה הוא הלכי רוחך.
מצב רוחך. מנעד תדרי מחשבותייך.
בחירותייך וזיקותייך,
אמונותייך אל מול הידיעה שאין בלתה.

זה, פשוט מאוד.
היות והכלל הראשון הוא לא להתאמץ. 
להניח. להסכים. לקבל את הדברים כפי שהם ולהסכים להנחית את רוח הדברים, אל פשטות הקיום, הבלות הקיום.

בלי מאמץ.
לא, לא מדובר על לא להתאמץ פיזית.
פיזית זה אפילו לא רע להתאמץ.


מנטאלית, רגשית, לא להתאמץ.
לגייס את האומץ ולרכוש את הכלי 
שאינו דורש שום מאמץ, אלא למידה של אי עשייה.
ללא מאמץ.

מהפכני, ידוע - אבל זה ככה.

להתבונן. בגובה העיניים. ללא משוא פנים. אל עצמך.
ולזכור - ללא מאמץ שהרי 
התבוננות איננה עשייה - היא אי עשייה ואין בצדה תועלת. יש בצדה תבונה. 


התבוננות מוותרת על שליטה, על הבנה, על תגובה. 
התבוננות היא הכלי הבסיסי שניתן לה לנפש,
על מנת לחקור את עולמה,
ולעולם ההתבוננות היא פנימית.


אפילו המילים האלה מתארות התבוננות פנימית של הכותב.
כל העיניים הקוראות - הן של הכותב, הן מתבוננות מתוך הכותב אל הכותב.

והעיניים הקוראות,
המהנהנות בהבנה כשאין להן שום מושג מה נאמר פה, 

מייצגות את הכלל המרהיב של ההסכמה.
ההסכמה שאינה מותנית.
מה אכפת לו לאדם להתחיל להתבונן.
מבלי להתאמץ.

מי אשר מעוניין להמשיך מכאן פנימה,
אם כך יתרגל התבוננות, ללא תגובה, ללא דעה.

מצלמה.
לראות את הצלם ולפוגג את הדמות.
---


זה, מה שנכתב כאן, מניח אפשרות לעבודה עצמית, ללא שום מאמץ, ולרכישת כלי ההתבוננות עד לרמה של ראיה.
שנדמה לו לאדם שהוא רואה, בעודו רק מסתכל, 

ובעודנו צועדים אל איזון,
גועשת הארץ רוחשת מתמדת חיים.
---
תודות

תנאי שבי; עזרת נשים; יאללה בית"ר

תנאי שבי

ההורים דורשים להיטיב את תנאי כליאת הילדים.
החינוך, זה שיושב במשרד, לא ממש מתרגש.
יו"ר ועד המורים או משו כזה - לא תומך ואפילו מחבל מאחורי הקלעים כך לפי פרסומים בתקשורת.
חלק מהילדים מקבלים סמים. חלק פרוזאק (לפחות בארה"ב ובטח גם בארץ - לא בדוק) וחלק לא מבוטל ריטלין.
המורים, חשופים לאלימות. ככה זה כשיש סוהר אחד על ארבעים בני תשחורת.
השבי יאה לה לממשלה, טוב להחזיק את הילדים בשבי. שמא ירימו ראשם ויביעו תרעומת.

ההורים, חסרי האחריות מעדיפים להמשיך לחיות על פי אמונות ההמון (שהם אפילו לא אמונות המון אלא מכונה משומנת שכל מטרתה היא לפרנס ולכלכל כל מיני תשובה מוגז), להאמין שהילדים הם סרח עודף, להגיד כל מיני דברים יפים בדבר אעשה הכל למען ילדיי, החינוך זה החשוב ביותר ועוד קלישאות, כשהם נותנים יד לאילוף וסירוס ילדיהם הם, ומוסיפים חטא על עוול - משכנעים את הילדים שזה טוב להם שזה לטובתם.

האג'נדה החברתית, החברות האינטימית בין ילדים שגדלים בשבי, נמצאת מצביעה על קשר חזק. כמו אחים.
זה סינדרום בפני עצמו. קחו ארבעים איש, או שלושים ושניים (זה מה שרוצים ההורים) ותסגרו אותם בחדר שש שעות ביום, עם הפסקות שבהם ניתן להסתובב בחצר.
תהיה שם אינטימיות. בבחינת שותפות גורל.
קחו אותם אנשים ללא החישול והגיבוש של השבי, הפגישו אותם ככה סתם, אולי יווצרו קבוצות של שניים שלושה, הסיכוי שמזה ימשיכו קשרים אינטימיים - נמוך עד אפסי.

החירות נתפשת כחופש. חופש לעולם נדרש מכבלים.
אנשים חופשיים עם זאת יכולים לצמוח כאשר החירות איננה נדרשת לשחרור מכבלים, היא איננה תלויה בהם.
חירות היא תחושה, הרגשה, עמדה.

ההורים, אלה, הרוב האינפנטילי שמעולם לא למד איך להיות הורה שכן לא התבגר,
לוקחים לעצמם את החירות לסגור את ילדיהם בשבי.

לא נועדים הדברים לעורר אשמה בלב הקורא, אלא לעורר בו אחריות.

שוד האדמה, זיהום העולם והכדור הם רק ביטוי ישיר לנמיכות חסר הישע שנמצא כבול בעולם שבי, במובן הזה של תינוקות שנשבו.
כך, שבמיוחד המאמינים לרב לכומר ולאימאם, המאמינים באדם כאלוהים או כנציגו. אלה שמשליכים את חירותם לנשום על אחר, נמצאים מחזקים את הילדותיות המתבקשת מהאדם שממילא מלא מורא מהאפשרות לשגשוג, שמחה, יצירה וחיים טובים ומלאים.

---
עזרת נשים


עשרת הנשים המתלוננות על הרב עזרא עלו לעזרת נשים בבית מדרשו.
כך לפי החשד.
מבחינתו, כך מספרים בעיתונות - הן פיתו אותו.
רב פתי.
נו שיין, נו ברג.

הבעיה היא לא הרב. הבעיה היא לא העריץ
הבעיה מתחילה ונגמרת כאשר האדם הפשוט מאמין באדם אחר שהוא הוא יביאו אל הגולה,
שהוא הוא מייצג את אלוהים.

האלוהים של פינטו, רוצח.
של עזרא הרב שיינברג - חרמן.

אל תאמרו רב נערץ מבחינת ערוץ אל הלב, אל האל, אל האל הפנימי.
אמרו רב עריץ.
ובעיקר מטומטם חושים.

והנשים? חפצים.
היי, חפץ, את חפצת חיים? תתפשטי.

---


יאללה בית"ר

מעולם לא הייתי חלק מעולם הכדורגל.
לעתים נדירות ראיתי משחקים ברמת אליפות העולם.
לא מכיר קבוצות, ליגות, כל עולם הספורט זר לי לחלוטין.
כדורגל כדורסל וכן הלאה.

הנה יש לנו מסתבר אוהדים שמייצגים בכבוד את חברי הכנסת שלנו.
בבלגיה כך נכתב התקיים ייצוג ישראלי נאות לימין הקיצוני.
אללה יאללה בית"ר
וז'בוטינסקי לא נח על משכבו בשלום.


מזל שהפסידו.

צריך לפרק את הקבוצה הזו. לרכוש ולמכור את הנכסים שלה.
והאוהדים? שיצטרפו לדאעש.

אלה שבקלות יתירה יהרגו אותי שמאלן קיצוני לשיטתם.
שאקום להרגם בטרם? שאצטרף לטירוף האלימות?

ללמדך - אינך יכול להתחמק מאלימות, מקיצונים,
וזה לא קשור אם הם משייכים עצמם לדאעש,

 לבית"ר, ללגיון הזרים הצרפתי או לטבעונים ציידי אדם שאוכל בשר.

הכותרת לא חשובה. הטרור אין לו תוכן, זו אג'נדה, קיצונית, שלובשת על עצמה אדרת משתנה.
אין טרור אסלמי או יהודי או איראני או ישראלי.
יש טרור.
סחיטה באיומים.
כך סוחטים את העם היושב בציון תוך איום תמידי על קיומו. איום מבפנים. איום על ידי תעשיות הנשק.

איום מדיני וכלכלי.
זה טרור לעילא ולעילא.

---

עד כאן לסוף השבוע הזה.
שבת שלום.

---

תודות

יום חמישי, 9 ביולי 2015

חיות אדם

אחי הטבעוניים
כן, אני טבעוני. אדוק. ממש.
הייתי בעבר כבר כמה שנים טבעוני ואחר כך חזרתי לאכול בשר, וכשיצאתי מבדיקה לא מומלצת בעליל (בכלל טוב להתרחק מהחלוקים הלבנים אם ניתן) הודעתי לאומה שאני טבעוני. ומאז אני טבעוני.

והפעם, פניתי לטבעונות בשל בריאות ורצון להיטיב עם משכן נפשי - החומר הזה שאנחנו מכנים גוף.
והפעם איכשהו הגיעה גם האידאולוגיה אשר השרישה את ההחלטה אל עומקים, ששורשי הטבעונות מתארכים מאליהם כאשר מלווה לחוסר הטעם שבאכילת בשר, הידיעה שזה - לא ראוי למאכל. בהחלט נדרשה לתקופת מה.

לכאורה הידיעה שבעבור האפשרות של אכילת ביצים המחיר הקטן הוא שבכל שלוש שניות מושמד (שזו מלה יותר נחמדה לנרצח) אפרוח.

עם זאת מעולם לא עלה שום צורך לצאת להגן על בעלי החיים המבויתים; לשעשוע, לביצים, עור, בשר, חלב ופרש.

לא כי לא נעשה שם עוול, בהחלט נעשה שם עוול, לא גדול בהרבה מהעוול בטבע, שהרי הצ'יטה המביאה לגוריה עופר איילים קטן שילמדו את מלאכת ההרג לא ממש מתחשבת באופן בו מת העופר הזה, ואף אריה או לביאה לא חתומים על אמנת הטרף המוסרנית שהאדם מתהדר להיות נאור עד כדי כך שלהבדיל מבעלי החיים, ישחט ויגדל את בעלי החיים על פי אמנת השלום העולמי בין כל היונקים והיצורים.

וכאשר אחי הטבעוניים נדרשים לחזק את צדקת הדרך, יש מבינינו שיוצאים לצוד בני אדם, למצוא את אלה המזדהים עם הצד הטורף - וללכת לטרוף אותם.

בה בעת אנחנו מתעלמים מהאופן שבו אנחנו בני האדם הורגים את זקנינו, מרעילים את חסרי הישע הממתינים למותם, ולא מקדשים את האדם בחייו ובמותו.

אנחנו מתעלמים מהאופן שבו אנחנו בני אדם, מסממים את עצמנו, במה שנקרא סמי מרפא או תרופות ואלה רעלים מבוקרים, כאשר אנחנו מסממים את ילדינו, באופן שיטתי, עם אג'נדה ברורה של טמטום החושים עד כמה שניתן, שיהיו צייתנים להאמין שכל כלאם לטובתם, שיהיו צייתנים לתרום את גופתם למדע, אבריהם להשתלה ונפשם למדינה.


לאחר כל האלה ויש עוד, ועוד הי"ד נטויה במועל, הבה נניח להטפות המוסר, להוכחה בשער, ההתחסדות לאמור כמה גרועים חייה של פרה המניבה חלב, אשר אגב בלעדיה לא יהיה מספיק קומפוסט לגדל את הירקות והפרות האהובים עלינו כל כך.
הבה נפעל, באופן פשוט ויעיל להקטנת העוול והאיוולת של מעשינו האישיים כלפי הסביבה; אנשים, בעלי חיים, צמחים, אדמה, אוויר, מים - כאיש אחד.

הבה נניח לנסות לשכנע את המכורים לחלבון להפסיק עם חלבון.


הבה נזכור שאת אחינו בני האדם אנחנו מענים לא מעט בטרם אנחנו מניחים להם למות.
ויש מחוזות שאנחנו מענים אותם באופנים נוראיים, עד כדי סקילה ומוות שאינו נופל בסבלותיו - כך נראה, מסבלות הבקר המועלה לעולה, או מה שיהיה פעם תרנגולת והיום הוא עוף.
ובטרם נפגין כנגד התעללות בבעלי חיים, במובן של התעלמות מהברית הקיימת בין בני האדם לבעלי החיים, ברית שאכן אנחנו בני האדם הפרנו ברגל גסה, הבה נתבונן מה אנו, בני האדם עושים לילדינו.
מה אנחנו עושים למבוגרים, והזקנים, וחסרי היש"ע (וזו לא טעות אם כי יש קריצה).

אנחנו שולחים ילדים למקומות זוועתיים מגודרים ומוגדרים. אנחנו מתעללים בילדים - שלנו. יש לנו יופי של תירוצים, אבל תירוצים היו גם לאייכמן.
אנחנו מאפשרים לחברות התרופות ואדוני הפחד לשלוט בכל הרשויות, מהמחוקקת והשופטת ובעיקר המבצעת.

שאין שום טוהר בציד אדם שצד ואוכל חיות.

---

תודות


יום שני, 6 ביולי 2015

ידידי היקר - אין לנו על מה לדבר

ידידי היקר - אין לנו על מה לדבר, שכן הנחות היסוד שלנו שונות ואין מקום לוויכוח. תפיסותיי, דעותיי והתנהלותי נתפסות כבגידה בעיניך ובעיני רוב אנשי הימין. ראה, לראייתי הפאודליזם הוא השולט - האצילים שמספקים לעם לחם ותפוחי אדמה המתיימרים לדעת איך לנהל את המדינה, בפועל הם האצילים האלה שיש הקוראים להם טייקונים אשר לא רק שלא יודעים לנהל - אלא נוהגים בציניות מרשימה - ואין ביניהם אחד שאכן מעניין אותו הזולת.
אני מייצג מיעוט שבמיעוט - חינוך ביתי למשל; תפיסה אקולוגית שגורסת שאין בכלל להשתמש בגז שבאדמה אלא לפתח צורות אנרגיה מתחדשות; שכר מקסימום לצד שכר מינימום ותקרת מחזור כספי לעסקים;
לתפיסתי לא יכול להתקיים מראש במדינה מתוקנת מצב שבו יש אדם כמו תשובה מבחינת ההון שלו.
לתפיסתי הוא גם ממש לא יודע לנהל מערכות גדולות - אלא לעוות כל "איזם" לניצול, עוול ואיוולת.
לתפיסתי ולראייתי אנשי השררה הם תאבי כבוד וכוח ואינם פועלים לטובת העם.
לתפיסתי הממסד והממשל רקובים במהותם והם הם שמאיימים על המדינה.
לתפיסתי האקדח מכריח אותי להשתמש ברפואה שעיקרה חברות התרופות ולא בריאותי.
לתפיסתי אני "חולה הנפש" שדעותיו נתפשות כבגידה במדינה על ידי כל מיני כאלה שלא מבינים שמחר הם יהיו הבוגדים.
לתפיסתי הסכנה היא לא מהאויב שיהרוג אותי ראשון כי אני "בגדתי בעמי" - הסכנה היא מאלה אשר רואים בי "בוגד" והם יבואו להרוג אותי - אם רק יתנו להם ואחר כך יהרגו את עצמם עד שיישאר אחרון הצודקים - ויוותר בגפו.
לתפיסתי אין שום חובה לדיאלוג ושיח עם מי שמחזיק בדעות שהנחות היסוד שלהן שונות כל כך.
לכן, ידידי היקר - אהבתי אותך לא נפגמה ולו כזית. אבל בענייני מדינה ופוליטיקה אין לי שיג ושיח אתך.
השינוי הרי מתרחש מאליו, אם אני מעוניין בכך או לאו. אם אתה מעוניין בכך או לאו.


אז הנח - אין טעם להתווכח. תודות.


יום שבת, 4 ביולי 2015

היעדר האדם הפשוט

ההיאחזות העיקשת בישן - איננה אלא קושי להתגמש אל השינוי המתרחש מאליו.
בעוד תפישות ישנות של כלכלה, ניצול משאבים ובעיקר יחסי מרות וניצול של האדמה עדיין נמצאות מהדהדות כאמת אצל העדר, נמצא העדר זע בחוסר נוחות כלפי אותן תפישות בדיוק.

המחאה בעניין הגז למשל, היא מחאה כנגד התעלולים הבלתי פוסקים של הממשל בהיבטים של משחקי הכס וניצול של תאבי הון ושלטון את נטיית העדר לקבל שהחזק הוא המנהיג

והסכמתו ללכת אחרי המנהיג בעיניים עצומות.

כלומר, בא העדר ומודיע למנהיגיו, הנבחרים, שמשהו מסריח לו, משהו לא נראה לו, העדר לא נינוח, הוא מעלה אבק ברקיעותיו ומסרב לקבל את ההנהגה בבחינת ראה וקדש.

אכן, העדר מסכים עדיין לשיטה הכביכול דמוקרטית, אך גם כאן, עדיין, משהו לא מסתדר לו לעדר במיוחד כאשר הרוב הקובע אינו רוב מוחלט, כלומר למרות שהרוב לעולם מוחלט, המרחק בין בחירת הרוב בדרך מסוימת לדרך אחרת עומד על קוצו של קול.

העדר לא שקט כאשר קברניטיו משדרים לו זחיחות, כאשר הממשל מושחת ונמצא חוטא לחוקי הממשל עצמו.
העדר לא שקט כאשר הוא חש את השוד והגזל במקרה זה של הגז.
והממשל בשלו, המנהיג מתעקש שהוא יחליט.
והעדר מפגין. לא שקט.

מנהיגות העדר עם זאת מחככת ידיה בהנאה כאשר ברור ששוד הגז בכל מקרה יתקיים ועכשיו השאלה היא כמה ניתן לשדוד נוכח תמימות העדר.

שכן, חמישה דולר או שלושה דולר, תלות דמיונית בטייקונים כלכליים אשר לא רק מורידים את הממשלה והכנסת על הברכיים אלא מניחים לה לחשוב שבלעדיהם לא יקרה דבר.


כי מה שמעניין את רודפי ההון והשררה הוא עצם שוד הגז מתחת לפני הים.
שכן, הנושא הוא עצם השימוש במשאב זה.

ולעדר לא נוח באמת מעצם הניצול הבלתי נתפש של הגז הכלוא במעמקי הים. מעצם הרעיון שעקב מציאת הגז - ניתן לדחות את מה שניתן לפתח כאנרגיה חופשית ולהימנע מזיהום הכדור, האוויר האדמה והמים.

העדר יודע שיש אנרגיה זמינה בים באוויר ביבשה מהשמש, בבחינת ארבעת היסודות - מים, רוח, אדמה, אש.

כאן, לא חי הכותב באשליה. ברור מאליו  שדבריו מייצגים אך ורק תחושות עמומות אשר מיד מוסטות הצידה בשל הבטחת הממון והרווחה לכאורה שנובעת ממשאבי הטבע.

ברור לכותב שבעוד מתווכחים על המחיר, רודפי הממון מעוניינים רק לסגור את העניין.
 שכן, יעשו מיליארד או עשרה מיליארד, פחות חשוב.
העיקר שוד האדמה.

או לחילופין ענייני בריאות.
העדר כבר לא מסכים לסמים המסכנים עצמאות ושפיות בבחינת תרופות.
העדר כבר לא מאמין לרופאיו.
העדר זע בחוסר נוחות כלפי השודדים המודרניים אשר כאחרון סוחרי הסמים - דוחפים לו תרופות מיותרות בהבטחות שווא.
העדר גילה שאינו תלוי עוד במנהיגיו.
העדר מתפצל.

והנהגתו בלחץ.
בלחץ הרבה יותר גדול מהנראה.
רופאיו בלחץ.

הפוליטיקאים שלו בלחץ.
הממסד, הממשל, במתח ובלחץ.
שכן העדר זקוק לו פחות ופחות.
וככל שהממסד מכביד ידיו, כך העדר חומק, מפתח אלטרנטיבות.

הגיע הזמן הזה בו כל אדם, כל פרט, כל יחידת אנוש, תתבונן נכוחה ותראה איך להתנתק עד כמה שאפשר מעטיני הממסד והממשל.
היעדר האדם הפשוט בשיקולי העדר מהווה מחיר פשוט גבוה מדי.

יש לא מעט, למרות שזה נראה עדיין כמיעוט שולי, שמעוניינים בחירות האישית, המובנת מאליה, לחיות את חייהם.

וכאשר בא מישהו מבחוץ, יהא זה מחוקק, שוטר או שופט - להתערב בחיי הפרט, ואין התערבותו נחוצה שכן הפרט לא מאיים על החברה - אלא בכך שמוכיח שלא זקוק לממסד - ראו חינוך ולימוד ביתי - נמצא העדר יותר ויותר, מגונן על הפרט ופחות ופחות מקבל את עמדת מנהיגיו הנבחרים.

וכאשר יכיר הממסד בכך שתפקידו לשרת על פני לנצל, כאשר יבין הממסד שעליו לשמור על האדמה, גם לשמור עליה, אפשר שהאדם הפשוט יסכים לחזור לממסד ולממשל ולשתף פעולה ברצון.
זה עוד רחוק למדי, כך נראה.

עם זאת תהליכי התנתקות מהצורך בממשל ובממסד מתרחשים כל הזמן, וכפי שפחות ופחות אנשים בוחרים ללכת לרופא בעת מחלתם, כך אט אט - האדם הפשוט מקבל יותר ויותר אוטונומיה על חייו.

זה מתרחש מאליו ולא יעזור הטרור, לא יעזור האקדח - היעדר האדם הפשוט משיקולי הנהגת העדר - מפרק את העדר הנשלט ומייצר קולות ולהקות אינדיבידואליות המכירות בצורך בשכל ישר.

אהבת - כמוך.

---

תודות.