יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

ישר - אל (תעשיית הבשר 2)

אז באותו עניין, כמובן שעלו וצצו כל מיני מפרידים. בין חיות לאנשים, בין אנשים לאנשים, בין לבין.
אין זה פלא שהאבנים מתעופפות למכביר, מקרוב ומרחוק, לסקול את הדובר ואת דבריו.

כאילו שזה שיש רעבים בהודו או שמעלימים אנשים בקוריאה הצפונית מאפיל על העניין הזה של תעשיית הבשר.

לכאורה שאם יש נערות אומללות שנאנסות ונסחרות; והאכזריות האנושית כלפי האנוש באה בצורות כאלה ואחרות, מצדיק לא לעסוק למשל באונס ילדים, לא במובן הפדופילי, אלא במובן של אינוס ה "איך מה ומתי לחשוב". ומותרת כליאה מנטלית ופיזית בתוך בתי סהר - מה שמכונה בטעות בתי ספר. והילדים אשמים בעל כורחם - ואינם יודעים אפילו במה.

שאפשר לחשוב שזה שאני עצמי, כמי שעבד בפרויקט מסריח (תרתי משמע) לפני עשרים ושש שנה, בבית מטבחיים, שם חוויתי את תעשייה בשר הבקר במיטבה - בלי לקלוט את גודל האיוולת, את גודל הזוועה והעוול, שזה פותר אותי מלומר בקול רם וצלול שזו איוולת, וזה עוול, והכל ביחד מעלה על נס את הטמטום האנושי (שזה גם חלק מאותה "הומניות").

ואם אכן הגיע האדם למדרגה בה השכל הישר מתעקם ומתפתל אל תוך קפלי מוחו והוא
מאניש את החיה על פני להחיות את האנוש
וזו ההומניות וזו החמלה לכאורה וזו תהילתו, האם אומר הדבר שהכל בדמותך ובצלמך אדם?

ואם האלימות העולה נוכח הדברים האלה מוצדקת, הרי שהחסד המסתתר מאחורי הצדק (ובפועל מקיף ועוטף אותו) מדבר על בדיקה עצמית שמא הכעס והאלימות העולים נוכח הדברים מצביעים על הסכמה ותסכול.
והסיפא הוא שאינני יכול לעשות דבר לגבי הרעבים בהודו, ואת ילדיי אני לא שולח לבתי הסהר על לא עוול בכפם, ואין בי אשמה על חוסר המודעות ההתבוננות והראיה שלי עצמי עד עכשיו ומכאן אין בלבי על אף אחד אחר, ולגבי האלימות שהדברים מעוררים, היא מזעזעת את אמות הספים שכן דווקא האלימים יודעים בלבם שלא רק שיש צדק בדברים אלא שהדבר הנכון ביותר הוא לעורר את המודעות, שכן לו אדם אחד יזנח את מנהג אכילת הבשר על כל צורותיו, לו עשרה יקטינו את צריכת הבשר, כבר הפעולה הזו נמצאת פעולה עניינית יעילה והכרחית.
יש שצריכים לאכול בשר. בהחלט. איזה בשר זה כבר ספור אחר, עדיין הרוב או לפחות חלק מהאנשים לא זקוקים לבשר ולא לבשר המתועש מעשי זוועה, לכן, ברשות הקהל וגם לא ברשותו, המעשה הזה, ההצבעה הזו, על העוול והטמטום זה המעשה שאיני שלא יכול לעשותו, שכן, הוא – משפיע.
בוודאות.
ולכן, זה לא מספיק לעשות לייק. צריך לעשות שיתוף ולהעצים את המסר הזה, כי בהקטנת צריכת הבשר, אפשר שהשכל האנושי – יתיישר.


ישר – אל.

---


תודות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה