יום שני, 4 בנובמבר 2013

מה זה ה "הזה" (תעשיית הבשר 1)

היום, ביקשתי לאסוף מעט זבל עופות.
אז הסתובבתי מסביב ללול שריחו מעקם את אפי לעתים קרובות.
כלום, החברה עובדים ואוטמים את הלול כל כך טוב שאין אפילו פירור זבל עופות.
מה שכן נשמע היטב זה ציוצים. אפרוחים.

אני מבקש מראש סליחה.
יסלחו לי כל המפרידים בין בני אדם לבעלי חיים, 
אלה שמחר גם יפרידו בין בני אדם לבני אדם, 
מחרתיים יסקלו אותי על חוצפתי.

להשוות בין סבלות אבותיי בצריפים ובמחנות, 
לבין תנאי האפרוחים האלה.

יסלחו לי על החוצפה לבוא ולומר 
שאבותיי לפחות זכו לראות אור יום.
וחלקם ניצלו (אחרת איך הייתי כאן?).

יסלחו לי בעלי החיים האלה, 
הנחותים כמובן שכן אינם כמונו - בני אדם - 
שבצלמו ובדמותו, 
אנושות נאורה ומורמת מעל שאר צורות החיים - 
יסלחו לי האפרוחים האלה 
שלא יזכו כמעט לראות אור יום.

יסלחו לי כולם אבל 
לא יכולתי שלא לחשוב את זה, 
לראות את זה, לשמוע את זה,
לומר את זה.
וכל אחד יחשוב לעצמו מה זה ה "זה" שמדובר בו.

---



תודות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה