יום שישי, 19 ביולי 2013

ג'יפטליג 2005 - כיבוש

חוסיין, או איך שהוא הוגה את שמו "חסיין",
הוא פחח רכב פלשתיני שמתגורר בג'יפטליג,
מעין כפר לא מוגדר לאורך מורדות הכביש מאזור גב ההר, 
מכוון שכם, לא רחוק מ"ציפורה".

חוסיין היה פחח הרבה שנים אצל היהודים.
לפני כמה שנים פתח את הפחחיה שלו. 
הוא יודע לדבר עם ברזל - בידיים.

אז, ככה תוך כדי שהוא עובד הוא מראה לי בחור גבוה,
לבוש ברישול ומתהלך כהלום בשולי הדרך.
"זה" הוא אומר לי, 
"זה, לא חסר לו פיוז אחד - שניים חסרים לו".

אז, אותו "חסר פיוזים" מתקרב אל חוסיין,
מושיט את ידו וחוסיין נותן לו סיגריה.
האיש מתיישב בישיבה הודית בקצה הפחחיה של חוסיין, 
מוצץ מהסגריה, קם והולך.

"הוא" אומר לי חוסיין,
"הוא, אם תתן לו סנדוויץ היום,
מחר יבוא בדיוק באותה שעה לקחת את הסנדויץ שלו.
ככה הוא חי, הולך לאכול אצל זה ולישון אצל זה,
כל הכפר מטפל בו.
ככה הוא, מג'נון, 
לפני שמונה עשרה שנה נסע לאוניברסיטה בירדן וחזר ככה - ומאז ככה".


"אבל תראה מה זה" אומר לי חוסיין
"כשיש סגר הוא יכול להסתובב חופשי,
החיילים יודעים עליו, 
הוא יכול להסתובב חופשי, 
ואני, לי אסור לצאת מהבית שלי."

---

תודות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה