יום חמישי, 5 ביוני 2014

אמור לה

איך אני יכול להגיד לה את אשר על לבי?

אמור לה את אשר על לבך -
אם היא תיפגע – אמור לה את אשר על לבך.

אמור לה אם את שואלת באמת
אענה לך באמת
אבל בשביל זה את צריכה לשתוק ולהקשיב.

אמור לה איך שאמרת לי שאתה רוצה לומר לה -
אמור לה הכל.

הפלא בה את כל הרעלים שהצטברו, שפוך חמתך,
אמור לה – הקשיבי ואל תגיבי.
ואל תבלבלי את המוח על הסגנון,
כי בקשת
ועכשיו
אני מדבר.
אז תסתמי ותקשיבי.

ואם היא מנסה למחות
הסה אותה. עכשיו זה אתה שמדבר.

אמור לה את כל הטרוניות שלך.
אמור את כל טענותיך,
הבהר לה מה אתה מוצא בחייך ראוי
ומה לא.

הסט את פרגוד "הכל בסדר"
ופתח את הארון.

ארון גביעי הניצחונות הקטנים
ארון גביעי מצגות השווא.

פתח את לבך ופתח את פיך.

תהיה אתה
לגמרי.


ולאחר ששפכת את עולמך – והבהרת את המוות הצפוי
במובן הזה של גבול היחסים האלה
במובן של מעבר לכך איני צועד,
או עם הדפוס הזה איני ממשיך
או כך וכך אני רוצה, וצריך

שפוך הכל.
הנך עומד בבית הדין הגבוה של עצמך -
והגיע הזמן לחשוף את קצות העצבים הפרומים
זה לא יכול לכאוב יותר ממה שזה כבר כואב -
זה מה שאמרת לי.

אמור לה.

ואחרי כל זה,
רפרף נשיקה
על שפתיה

ולך.

---

מחר תוכל להבין

שזה לא קשור אליה
אלא שהמילים האלה,
המים העכורים האלה
היו חייבים לצאת
אל שפכי אגמיה

להפוך את החרא המזהם שצברת
לדשן מעולה ולאדמה טובה.

והיא, תקשיב ותפנים ותתבקש לספוג לעכל ולאכל את כל זה,
ואפשר שמחר תשפוך עליך את הררי הזבל שלה,

ובאמצעותך
תייצר רקבובית מעולה, אדמה טובה משלה

וביחד אדם ואדמה
מתחדשים.

---

אמור לה -

תודות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה