יום שישי, 2 באוגוסט 2013

בהירות

כאשר הדברים, רוח הדברים נמצא נושב בבהירות רבה,
ואין כלל שאלה, פקפוק או ספק, מעבר לכל ספק.
לא נדרשים מובאות תירוצים וסבות על מנת להבהיר דבר
והכל נמצא מובן מאליו
לא נצרך האדם להגיב על מה שעולה בסתירה כביכול או כהתנגדות לידיעתו הפנימית.

כאשר להט האמונה נדרש להגיב ולהקטין כל מי שאינו באותה אמונה,

בדם ואש ובתמרות עשן אז יותקף כל היבט או רמיזה של איזה צד שמנגד,
נמצאת ההתנגדות מגבירה ומחזקת את ידי מתנגדיו.

מי שבוחר מראש להיות קיצון בהסכמתו למגר, להקטין ולהחפיץ את האדם, את הזולת, 
את האפשרות שהזולת בשל היותו משבט אחר, חמולה אחרת, דובר שפה אחרת
הינו פחות אדם או לא אדם או לא אנושי.
טוב למתלהם המצטדק והנלחם למען אמונותיו הכוללות גם פסילת האחר,
להתבונן היטב אל תוך לבו
ולראות משם
את אחוות הברואים
את אחוות כל הברואים, כל היונקים, כל בני האדם, כל הגברים כל הנשים הילדים
אהבת אלוהים

ואפשר שיהיה שם גם מזור, 
ללבו הפצוע,
לאהבתו הכבירה
ולחוסר האפשרות להביעה 
ולקבל אהבה בניחותא - 
אז הרוח נוחת לנחת הרוח הזו
בה החסד מושל - ומאפשר גם את 
מרירות ההצדקה האווילית שכולה שכל עקום
על פיה יש איזושהי הצדקה
לפגיעה בזולת.
---
תודות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה